پرش لینک ها

استفاده از دوربین مدار بسته در چه مواردی نمی تواند موثر باشد؟

نصب دوربین مدار بسته همه مشکلات حل خواهند شد اما متاسفانه اینطور نیست. نصب دوربین مدار بسته در مواردی هم می تواند کارساز نباشد. همانطور که قبلاً هم عنوان شد هر راه حل امنیتی ممکن است ایرادهایی داشته باشد. که در زیر به چند مورد پرداخته شده است:

  • وقتی چهره مجرم کاملاً پوشیده باشد
خیلی از سارقان  برای اینکه در دام دوربین های امنیتی گرفتار نشوند صورت خود را کاملاً می پوشانند. در این موارد تشخیص مجرم بسیار سخت تر می شود اما خب باز هم غیر ممکن نیست. پلیس زرنگ تر از این حرف هاست از روی سایر مشخصه ها مثل قد و وزن و صدا و …هم می تواند مجرمین را شناسایی و دستگیر نماید. برخی از سارقین شرایط را به دقت بررسی نمی کنند و تصور می کنند با پوشاندن صورت کاملاً در امان هستند بنابراین بهترین راه حل برای چنین مشکلی استفاده از دوربین های با کیفیت بالاست. دوربین هایی که صدا را هم ضبط می کنند گزینه بسیار مناسبی هستند.دو چیز می تواند ترس انسان را از بین ببرد یکی بی خردی و دیگری اطلاعات کامل  و دقیق از شرایط. اگر مجرم اطلاعات دقیق و کاملی درباره نصب دوربین مدار بسته داشته باشد می تواند با بررسی شرایط , برنامه ریزی دقیقی را انجام بدهد و به هدفش برسد.
  • وقتی مجرم خطر دوربین امنیتی را درک نمی کند و یا برایش مهم نیست
برای اینکه فرد مجرم بترسد باید قادر به تجزیه و تحلیل  موقعیت و شناسایی خطر باشد. آمار در سراسر دنیا حاکی از این است که نصب دوربین مدار بسته در جلوگیری از سرقت بیشترین تاثیر را داشته اما برای پیشگیری از خشونت و بی نظمی تقریباً چندان اثری نداشته است. نصب دوربین مدار بسته]]>