پرش لینک ها

بهینه سازی تنظیمات دوربین مدار بسته

در هنگام انتخاب یک مدل دوربین مدار بسته، ما معمولا به تنظیمات دوربین مدار بسته در شرایط مختلف علاقه مند هستیم. البته، مدل های پیشرفته تر دوربین مدار بسته دارای قابلیت های بیشتری هستند ، دستگاه های ساده تر برخی از پارامترهای ثابت شده را دارند. با این حال، به منظور استفاده کامل از تنظیمات، لطفا به داده ها و تابچه های راهنمای فنی کاربران مراجعه کنید. ما در اینجا در مورد تعدادی از تنظیمات معمول که بر کیفیت تصویر، مثبت و منفی تاثیر دارند بحث می کنیم . چنین دانشی کمک خواهد کرد تا  به بهترین نتایج عملی عملیات دوربین مدار بسته دست یابیم. تاثیر تغییرات تنظیمات دوربین مدار بسته برای دوربین ACTI نشان داده خواهد شد، اما قوانین برای انواع دیگر دوربین ها از تولید کنندگان مختلف استفاده می شوند. وضوح و رزلوشن پارامتر اصلی که توصیف کننده  کیفیت تصویر است وضوح آن است که به تعداد  نقاط کل تصویر هم اشاره دارد.  البته، هر چه رزولوشن بالاتر  باشد، کیفیت تصویر و یا منطقه بزرگتر تحت نظارت بهتر است. در مقابل، این کار به پهنای باند بیشتر و افزایش حجم مواد ضبط شده نیاز دارد.

چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود دارید، با کارشناسان ما با شماره ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

رزولوشن معمول : CIF (320 * 240)، VGA (640 * 480)، D1 (720 × 576)، SXGA (1280×1024 و)، UXGA (1600 * 1200). نسبت فریم این پارامتر مشخص می کند چه تعداد  فریم در یک واحد زمان تولید / انتقال داده می شوند- هر چه فریم بیشتر باشد تصویر نرم و صاف تر است. سیستم تلویزیون از PAL 25 فریم در ثانیه (FPS) استفاده کرده است، که یک  تصویر کاملا صاف لحاظ می شود. با این حال، با توجه به محدودیت پهنای باند، سیستم های نظارت تصویری اغلب از نرخ فریم 5 تا 10 فریم در ثانیه، که کاملا کافی هستند استفاده می کنند. البته، موارد خاص وجود دارند که نیاز به استفاده از نرخ فریم بالا، حتی 100 فریم در ثانیه است، اما چنین راه حلی محبوب نیست. نرخ فریم پایین تر برای ضبط فرآیندهای سریع (برای مثال تست تصادف) برای کنترل جمعیت، (25 فریم در ثانیه) و  نظارت بر رفتار افراد، مورد استفاده قرار می گیرند. کامپراشن یا فشرده سازی در تنظیمات دوربین مدار بسته یکی از ویژگی های بسیار مهم در دوربین های IP  نوع فشرده سازی ویدیویی است. نوع فشرده سازی سطح تکنولوژیکی دوربین را نشان می دهد. فشرده سازی بهتر، به پهنای باند پایین تر نیاز دارد – که در همان سطح از کیفیت ذهنی است.

جهت مشاهده لیست محصولات داهوا کلیک کنید.

فرمت های فشرده سازی ویدیویی معروف MJPEG (در واقع ارتباط فریم متوالی فشرده به صورت  فایل های JPEG) و MPEG-4 (ایجاد تصاویر کامل از هر چند  تا فریم کامل بعدی است) هستند. جدیدترین و پیشرفته ترین روش فشرده سازی H.264 (MPEG-4 است، یا MPEG-4 AVC)، که یک استاندارد کد مبتنی بر حرکت جبران بلوک-محور است و  شامل ویژگی های جدید است که امکان فشرده سازی فیلم را بسیار موثر تر از استانداردهای قبلی، مانند پیش بینی بین تصویر چند تصویر و کد نویسی ماکروبلاک lossless می دهد.  در عمل، “بهره” از H.264 در مقایسه با MPEG-4 ASP (پهنای باند، اندازه فایل، و یا زمان انتقال) در حدود 30٪ است. تنظیمات ویدئو دوربین ACTI دارای  منو تنظیمات ویدئو است که اپراتور را قادر می سازد پارامترهای مرتبط با انتقال شبکه را تنظیم کند: رزولوشن و نرخ فریم، روش فشرده سازی، تنظیمات پورت سریال و شبکه جبران نور پس زمینه (BLC) این کارکرد توانایی یک دوربین مدار بسته برای جبران روشنایی با مقدار زیاد  نور پس زمینه است که عملا دیدن هر جزئیات از افراد را غیر ممکن می سازد. جبران نور پس زمینه شامل تنظیم بهره حاصل از دوربین مدار بسته به منظور بهبود نمایش  افراد است که در مقابل یک منبع نور روشن هستند. این اجازه شناسایی پیش زمینه را می دهد. متاسفانه، پس زمینه نیز حتی روشن تر می شود . محدوده دینامیکی گسترده (WDR) این قابلیت از سنسور تصویر نسبتا به تازگی معرفی شده است و  گسترش دهنده کار BLC است.  با توجه به عملیات بر اساس تجزیه و تحلیل نمایش تک سلول ها ، در همان زمان می تواند عناصر تاریک را روشن و تیره را  بیش از حد روشن کند. تصویر پردازش از این راه امکان مشاهده  وضوح جزئیات را در هر دو پیش زمینه و سپس زمینه روشن می دهد

تعادل رنگ سفید (WB) این کارکردی است که بر نمایش  دوربین تمام رنگ، در اشاره به رنگ “سفید” تاثیرگذار است. در حالت خودکار، نقطه مرجع برای سفید نقطه درخشان در تصویر است. از آنجا که دوربین اغلب منطقه ای را که درخشان ترین نقطه واقعی “سفید” نیست کنترل می کند، رنگ های در تصویر می تواند از رنگ های واقعی بسیار دور باشد.  راه حل این است رنگ ها  مطابق  با نور طبیعی یا مصنوعی از پیش تعیین شده باشند، و همچنین در تنظیمات دوربین برای یک الگوی سفید صرفه جوئی شود. کنترل خودکار بهره (AGC) این اجازه افزایش در حساسیت را می دهد ، قادر می سازد که عملیات  در شرایط نور پایین تر انجام شود. با این حال، باید در نظر داشته باشید که با تقویت سیگنال، سر و صدا همچنین تقویت می گردد. بنابراین  سطح AGC ، به صورت آزمایشی و خطا به دقت باید تنظیم شود.   شاتر الکترونیکی اتوماتیک (AES) امکان گسترش زمان باز کردن شاتر اجازه افزایش در معرض قرار گرفتن حسگر تصویر را می دهد. این یکی از ویژگی های بسیار مفید در مناطق با نور کم است، چون  در معرض قرار گیری طولانی تصویر را  روشن تر می سازد. با این حال، خالی از  اشکالات نیست. مشکل در  تاری بخش های در حال حرکت تصویر است. یکی دیگر از محدودیت مهم سرعت فریم  دوربین است – زمان باز شدن از  زمان فریم تجاوز نمی کند. تیزی در فشرده سازی JPEG یک نقطه ضعف وجود دارد – تولید بلوک های با بافت نامطلوب. این باعث ایجاد  الگوهای عجیب و غریب در تصویر می شود. این اثر به خصوص در صحنه های تاریک قابل مشاهده است. راه حل این مشکل کاهش وضوح تصویر است. با کاهش این پارامتر، می توانید “سر و صدا” ناشی از فشرده سازی را کمتر می کنید. البته، کاهش بیش از حد بزرگ تصویر را تار می کند. تنظیمات دوربین مدار بسته تمام تنظیمات توصیف شده در بالا  امکان  تنظیم پارامترهای تصویر را می دهد. خلاصه دوربین مدار بسته IP مدرن گزینه های بسیاری را  برای تنظیم در  شرایط عملیاتی ارائه می کنند. مکانیسم مورد استفاده در دستگاه اجازه می دهد تا آنها تقریبا در تمام محیط ها کار کنند. همچنین کیفیت تصویر به دست آمده بستگی به  مهارت های نصب دارد. لطفا توجه داشته باشید که شرکت سازنده از پیش پارامترهائی را در  برخی از شرایط پیش فرض معمول برای یک مدل خاص تنظیم می کند. در شرایط واقعی نصب می تواند کیفیت تصویر را بهبود بخشد. با این حال، در برخی از موارد اتفاق می افتد که نصاب بی تجربه تصویر دوربین را  به درجه ای از شکستن دستگاه بدتر می کند. بنابراین، اگر تنظیمات پیش فرض رضایت بخش است، نیاز به “تجربه” و آزمایش  نیست. در هر صورت، تغییرات پارامترهای باید بسیار با دقت انجام شود.