پرش لینک ها

دوربین بیسیم - لیست محصولات وایرلس سال 2024

Brand

Technology

Resolution

Camera Type

Lens Type

Lens

Material

Recording Resolution

video Input

نظارت گستر ایمن

سوالات متداول

نظارت گستر

بسته به مدل دوربین شما می تواند چیزی حدود 20 تا 80 متر متغییر باشد.

خیر. هارد به صورت جداگانه تهیه می شود

در صورت استفاده از Repeater و Accesspoint میتوان برد این سیستم ها را افزایش داد.

تمامی دوربین های وای فای تقریبا به یک شکل و از طریق اپلیکیشن های مخصوص به خود که توسط شرکت های سازنده دوربین ارائه می شود و از طریق اسکن QR کد انجام می شود.

ابتدا باید از طریق اپلیکیشن دوربین، دوربین را به اینترنت متصل کنید.

خیر بستگی به سایر امکانات و ویژگی های دوربین دارد.

دوربین بیسیم (دوربین وایرلس) نوع خاصی از انواع دوربین مداربسته است که همانطور که از اسم آن حتما متوجه شده اید برای نصب و راه اندازی نیازی به کابل و سیم کشی چندانی ندارد. در نظر داشته باشید که پخش تصاویر توسط دوربین بی سیم در بستر شبکه انجام می پذیرد. در این مقاله از سری مقالات آموزشی سایت نظارت گستر ایمن، برآنیم تا راهنمای خرید بهترین دوربین مداربسته بیسیم را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین برای خرید انواع دوربین و دستگاه از برندهای مختلف از جمله داهوا و… می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

بیشتر ببینید: ویدئو معرفی دوربین cube وای فای

دوربین وایرلس چیست؟ 

دوربین وایرلس چیست

دوربین مداربسته بی سیم (به انگلیسی:  wireless cctv )که به آن دوربین وایرلس نیز می گویند، همانطور که از نام آن مشخص است، به کمک وایرلس یا از طریق اینترنت به سرور مرکزی متصل شده و اطلاعات را منتقل میکند. این نحوه اتصال به آن معناست که برای راه اندازی آن ها نیازی به سیم کشی های طولانی ندارید. اما بنظر شما یک دوربین مدار بسته بیسیم خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ این دوربین ها نوعی از سیستم های نظارتي محسوب مي شوند، که صوت و تصویر را از طریق سيگنال رادیویی به گیرنده ی مشخصي ارسال مي كنند. دوربین وایرلس حداقل به یک منبع تغذيه انرژي برای کار کردن نياز دارد. هزينه ي نصب دوربين مدار بسته بي سيم  به علت اينكه به كابل هاي انتقال دهنده ي تصوير نيازي نيست  بسيار پايين است و يك مزيت خوب ديگر امكان جاگذاري متعدد دوربين مدار بسته بي سيم است كه براي نصابان اين امكان را فراهم مي آورد كه براي نصب در قسمت هاي مختلف از انتخاب بيشتري برخوردار باشند. مي توان اين دوربين هاي مدار بسته را در جايي قرار داد كه مثلا قبل از اين امكان نصب دوربين مدار بسته وجود نداشته است و بدين وسيله كاربر در هر جايي كه باشد مي تواند نظارت و بررسي محيط را داشته باشد.

بیشتر بدانید: مشاهده انواع مدل های دوربین ایمو

انواع دوربین وایرلس

دوربین مداربسته بی سیم - دوربین مدار بسته بیسیم

در حالت کلی، دوربین مدار بسته بی سیم به دو نوع تقسیم بندی می شود:

1- دوربین آنالوگ

2- دوربین مداربسته ip یا همان دیجیتال.

که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته بی سیم بدون اینترنت (دوربین بی سیم آنالوگ)

دوربین بیسیم آنالوگانتقال صدا و تصویر در این نوع از دوربین ها از طریق فرکانس های رادیویی انجام می شود. این دوربین ها تا محدوده ی 91 متری اطراف خود را می توانند برای انتقال تصویر پوشش دهند. یعنی اگر شما بیش از 91 متر از دوربین خود فاصله داشته باشید نمی توانید تصاویر و ویدئو های ضبط شده ی آن را ببینید. البته اگر در این محدوده موانعی مانند دیوار، مبل و… نیز موجود باشد این مسافت کمتر نیز می شود.

دوربین مداربسته ip بی سیم (دیجیتال)

دوربین مداربسته بی سیم

انتقال صدا و تصویر در دوربین مداربسته ip، از طریق بسته های اینترنتی انجام میگردد و این مورد دوربین مداربسته شما را به یک دوربین کنترل از راه دور تبدیل میکند، چرا که شما در هر نقطه ای از دنیا که باشید، اگر هم دستگاه گیرند و هم دستگاه فرستنده به اینترنت متصل باشند، انتقال تصویر به راحتی انجام میشود.

مزایای دوربین مدار بسته بی سیم(وایرلس)

دوربین مدار بسته بیسیم

اکنون که دوربین بی سیم را شناختید زمان آن رسیده که با برخی از ویژگی ها و در اصل مزایای دوربین مداربسته بی سیم آشنا شوید. این مزیت ها است که در اصل به این سوال پاسخ می دهد که چرا بهتر است دوربین وایرلس بخریم؟

1- نصب آسان دوربین بی سیم بدون نیاز به متخصص

نصب دوربین در اکثر پروژه ها کار دشواری بوده که حتما باید توسط یک نیروی متخصص انجام پذیرد. چرا که سیم کشی اشتباه و… میتواند موجب پایین آمدن عمر مفید دوربینتان و یا درست کار نکردن آن شود. دوربین بی سیم نیز همانند دوربین لامپی نصب بسیار آسانی داشته و از این نظر خیال مصرف کنندگان را راحت نموده است.

2- کنترل از راه دور دوربین بی سیم

امکان کنترل از راه دور از آن دسته از مزیت هاست که تقریبا اکثر خریداران سیستم های نظارتی به دنبال آن هستند و دوربین های وایرلس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این امکان به شما اجازه می دهد تا در هر زمان و هر مکانی که خواستید از طریق موبایل خود به تصاویر دوربینتان دسترسی داشته باشید.

3- عدم نیاز به سیم کشی

دوربین مدار بسته بیسیم

عدم نیاز به سیم کشی از دیگر مزیت های دوربین های وایرلس به حساب می آید البته همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم در دوربین های بیسیم تحت شبکه شما نیاز به یک سیم کشی بسیار کوتاه از مودم تا دوربینتان دارید.

4- قابلیت نصب در تمامی موقعیت ها

از محاسن دوربین وایرلس میتوان به امکان نصب آن در شرایط مشکل که امکان سیم کشی وجود ندارد نیز اشاره کرد. اگر شرایط پروژه شما به گونه ای است که به هر دلیلی امکان سیم کشی نداشته و یا تمایلی به انجام این کار ندارید، دوربین وایرلس پیشنهاد مناسبی برای شما به حساب می آید.

5- هزینه نصب پایین

این واقعیت انکار ناپذیر است که معمولا نصب دوربین برای خریداران از بعد هزینه دغدغه به حساب می آید، چراکه علاوه بر هزینه اجرا و نصب هزینه های جانبی از جمله خرید سیم نیز بسیار بالاست. دوربین های بی سیم چون به سیم کشی بسیار محدودتری نیاز دارند، هزینه ها را تا حد زیادی کاهش میدهند.

از دیگر مزیت های دوربیـن های بی سیـم عبارتند از:

  • انتقال تصویر از طریق اتصال بی سیم به اینترنت
  • انتقال تصویر رایگان بدون نیاز به کسب آی پی ثابت
  • گردش 360 درجه ای در برخی از پارتنامبرها

نحوه اتصال دوربین مدار بسته بی سیم

نصب دوربین وایرلس

بر خلاف برداشتی که اکثر مردم در مورد دوربین وایرلس دارند نحوه اتصال آن کاملا بی سیم و وای فای نیست. بلکه به دو شکل انجام می پذیرد.

1- این روش ویژه دوربین مدار بسته ip است و در محل نصب، دوربین توسط کابل شبکه به مودم اینترنت وصل می شود و شما می توانید در هر مختصات جغرافیایی که باشید تصاویر دوربین را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنید.

2- دوربین های وای فای نوع دیگری از دوربین بی سیم است که به معنای واقعی بی سیم هستند و هیچگونه نیازی به وجود مودم اینترنت در محل نصب ندارند. منتها اگر از این دوربین ها استفاده می کنید، فقط در محدوده ی مشخصی می توان به آن ها متصل شد و تصاویر را تماشا کرد.

نحوه انتقال تصویر دوربین بی سیم

انتقال تصویر دوربین بیسیم

دوربین وایرلس معمولا به دو روش به اینترنت متصل می شوند و تصاویر را انتقال می دهند:

1- از طریق کابل لن که در این روش برای انتقال تصویر نیاز به سیم کشی دارید

2- از طریق وایرلس. در این روش باید به کمک تلفن همراهتان، مودم را به دوربین معرفی کنید تا دوربین وایرلس به اینترنت متصل گردد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که، پس از اتصال دوربین وایرلس به اینترنت انتقال تصویر چگونه انجام میپذیرد؟ در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که پس از اتصال دوربین به اینترنت، تصاویر به سرور شرکت پشتیبانی دهنده منتقل می شوند و زمانی که شما به عنوان مالک دوربین بخواهد، می توانید تصاویر را روی تلفن همراه خود دریافت کنید این انتقال تصویر را به اصطلاح P2P می گویند و خریدار را از هزینه های اضافی انتقال تصویر دوربین مداربسته راحت می کند.

بهترین دوربین مداربسته بیسیم

بهترین دوربین مدار بسته بی سیم دوربینی است که بیشترین تناسب را با شرایط شما داشته باشد. دوربین بی سیم نیاز به سیم کشی تخصصی با استفاده از سیم و کابل و تعلقات نداشته و در نتیجه نصب بسیار آسانی دارد. انتقال تصویر در دوربین مدار بسته بیسیم بدون سیم و از طریق وای فای انجام میشود، اما این دوربین ها برای اتصال به منبع تغذیه الکتریکی از یک سیم استفاده می کنند. در هر حال اگر میخواهید دوربین شما اصلا سیم نداشته باشد نوع خاصی از دوربین مداربسته بیسیم است که به آن شارژی میگویند و هیچ گونه نیازی به سیم نداشته و از طریق یک منبع باتری تغذیه میشود را تهیه کنید. بزرگترین حسن دوربین مدار بسته بیسیم این است که در هر محیطی که قادر به نصب دوربین معمولی نباشید، میتوانید دوربین بی سیم را نصب کنید و از آنجایی که این دوربین ها سیم ندارند جابجایی آنها بسیار راحت است.

سطح امنیت دوربین ip

دوربین مدار بسته بیسیماکنون که با نحوه ساز و کار دوربین بی سیم بیشتر آشنا شدید زمان آن رسیده تا بررسی کنیم این دوربیـن ها چطور میتواند موجبات حفظ امنیت محیط شما را فراهم آورد. امنیت مهم ترین شرطی است که هر محیطی صرف نظر از کاربری آن نیازمند آن است.  منظور از عبارت بیسیم در نام دوربین مدار بسته بیسیم، بیسیم بودن انتقال پیام است. بعضی از این دوربین ها  با باطری شارژ می شوند و بعضی دیگر هم نیاز به کابل کشی دارند. در ادامه به بررسی ویژگی هایی از این دوربین ها میپردازیم که موجب افزایش بیشتر امنیت محیط شما می شود.

  • اتصال به WIFI و شبکه اینترنت خانگی.
  • دوربین وایرلس قابلیت چرخش 180 درجه و 360 درجه دارد و تقریبا میتوان ادعا نمود که نقطه ی کور ندارد.
  • برد دوربین مدار بسته بی سیم از 70 تا 140 متر متغیر است
  • در دوربین بی سیم افزون بر امکان ذخیره سازی اطلاعات بر روی کارتSD امکان ذخیره در تلفن همراه نیز وجود دارد و همین امر دوربین شما را به یک دوربین کنترل از راه دور تبدیل می کند.
  • دوربین مداربسته بیسیم قابلیت گفت وگو و ضبط صدا و مکالمه دارد که کنترل محیط را برایتان ساده تر میکند.

قیمت دوربین مدار بسته بی سیم با برد بالا

دوربین بی سیم، بسته به امکانات و ویژگی هایی که دارد، در قیمت های متنوع ای در بازار ارائه میشود، که باید با توجه به نیازهایتان یک مدل را انتخاب کنید، برای دریافت مشاوره و مشاهده کاتالوگ محصولات و اطلاع از قیمت دوربین بی سیم میتوانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

موارد استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم

۱) نظارت امنیتی منازلی که مالک آن نیستید با دوربین بیسیم

اگر خانه ای را اجاره کردید، دوربین بی سیم بهترین انتخاب برای شما است. چرا که نیاز به سیـم کشی خانه نداشته و در نتیجه آسیبی به ساختمان وارد نمیشود و در صورت نقل مکان به خانه ای دیگر به راحتی میتوانید، دوربیـن خود را با خود ببرید.

۲) نظارت بر ساختمان های جانبی ادارات

از دیگر موارد استفاده از دوربین بی سیم نظارت بر ساختمان های جانبی یک اداره می باشد. دوربین نصب شده در ساختمان جانبی، تصاویر ضبط شده را از طریق سیگنال به دستگاه گیرنده، در ساختمان اصلی ارسال می کند.

۳) استفاده دوربین بی سیم توسط مجریان قانون

دوربین مداربسته بی سیم، از آن دسته از دوربیـن ها است که پلیس میتواند آن را به سادگی در مکان های مشکوک نصب کرده و فعالیت های آن مکان را تحت نظر بگیرد.

خرید دوربین وایرلس

برای خرید دوربین مداربسته وایرلس راهکارهای بسیاری پیش روی شما قرار دارد. چراکه در کلیه فروشگاههای حظوری و فروشگاههای اینترنتی مدل های متنوع ای از دوربین بی سیم موجود است. در نظر داشته باشید که تفاوت اصلی نظارت گستر ایمن با سایر ارائه دهندگان دوربین بی سیم این است که تمام دوربین ها قبل از قرار گرفتن در سایت توسط کارشناسان ماا بررسی شده تا بهترین محصول در اختیار شما قرار بگیرد و همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی محصولی که در اختیارتان قرار می دهیم، خیال شما را از خریدتان آسوده میکند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دوربین بی سیم شیائومی

گارانتی و خدمات پس از فروش

رستر سرویس ضمانت خرید شماست. تمامی محصولات نظارت گستر تحت ضمانت واحد خدمات پس از فروش و تعمیرات دوربین مدار بسته این شرکت، رستر سرویس ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

جمعبندی:

دوربین مداربسته بیسیم از جدید ترین سری های دوربیـن است که بدون نیاز به کابل و سیـم امکان انتقال تصاویر را دارد. دوربین بی سیم در دو نوع آنالوگ(تقریبا منسوخ شده است) و ip در بازار موجود است.

منبع:

برچسب ها: پکیج دوربین مداربسته بیسیم، بهترین دوربین مدار بسته بیسیم، دوربین مدار بسته بی سیم، دوربین مداربسته بیسیم مخفی، معایب دوربین مداربسته بیسیم، قیمت دوربین مداربسته بیسیم چرخشی، نصب دوربین مداربسته بیسیم، قیمت دوربین مدار بسته بیسیم، قیمت دوربین مدار بسته بیسیم با برد بالا، دوربین مداربسته بیسیم کوچک، دوربین مدار بسته بیسیم بدون اینترنت